יש לשנות את שיטת החישוב שעל פיה מוגדרים כבישים לכבישים אדומים. היום, כביש אדום מוגדר לפי כמות אבסולוטית של התאונות הקשות בשנה. שיטה זו אינה לוקחת בחשבון את נפחי התנועה ולכן אינה נותנת אינדיקציה לגבי ההסתברות להיפגע מנסיעה בכביש זה.
הצעתי הינה להגדיר כביש אדום לפי כמות התאונות יחסית לנפח התנועה העובר בכביש.
את הנתונים המתקבלים, יש לפרסם בצורה בולטת בעתונות ובאינטרנט. סביר להניח שחלק מהנהגים שיש באפשרותם לבחור דרכים חלופיות, יעשו זאת אילו ידעו שאותו הכביש הוא כביש אדום ולכן הסיכוי שלהם להיפגע בנסיעה בו גדולה יותר. כתוצאה מכך, ירד נפח התנועה בכבישים האדומים וכמות התאונות תפחת (כמובן שזהו פתרון זמני עד לטיפול תשתיתי מסודר בכביש שהוגדר כאדום).