הרושם המתקבל הוא שמע"צ לעיתים אינה מבצעת שדרוג של תשתיות בעייתיות משיקולים שאינם מעניינה. לדוגמה - בקטע כביש של 3 ק"מ שבין אדם לחיזמה (צפונית לירושלים) מתרחשות כל שנה עשרות תאונות עם נפגעים. למרות שהמשטרה והצבא מתריעות בפני מע"צ כי הכביש בנוי בצורה לא בטיחותית, מע"צ מסרבת להשקיע לתיקונו לאור אי הודאות לגבי עתיד האזור בהסדר עתידי עם הפלסטינים.
הצעתי היא להקים גוף מקצועי חיצוני שמתפקידו לפקח ולאשר את החלטות מע"צ בנושאי השקעה בשדרוג תשתיות שאינן בטיחותיות.
כמו כן, מציע לשריין תקציב שנתי קבוע שיהיה מיועד אך ורק לשדרוג תשתיות כבישים שאינן בטיחותיות.